Praktijk Moto is voor de klachtenregeling aangesloten bij De Zorgprofessional. Vanuit zorgprofessional de volgende informatie:
Stap voor stap naar de oplossing
- Wij vragen u uw klacht via e-mail (klachtenfunctionaris@dezorgprofessional.nl) in een korte omschrijving te melden, met uw contactgegevens. U kunt dat ook als familielid of mantelzorger doen namens de zorgvrager. Mocht het schrijven van een e-mail niet lukken, om welke reden dan ook, dan kunt u ook telefonisch contact (0522745410) opnemen.
U ontvangt binnen 5 dagen een bevestiging dat de klachtenfunctionaris uw klacht heeft ontvangen. Zij maakt ook een afspraak voor een gesprek met u om de klacht nader te verduidelijken. - Onze getrainde klachtenfunctionaris zal goed luisteren naar uw onvrede en u eventueel ondersteunen bij het nemen van verdere stappen om tot een oplossing te komen.
Indien wenselijk plant zij samen met u een gesprek met uw zorgverlener. Zij kan ook zelf hoor en wederhoor toepassen om de zienswijze van uw zorgverlener te horen. Dit alles gebeurt uiteraard in overleg met u als cliënt of uw vertegenwoordiger.
Aan deze informele fase is geen tijdpad verbonden. - Mocht dit niet tot een bevredigende oplossing leiden, kunt u een formele klacht indienen bij uw zorgverlener. Wanneer u wilt kan de klachtenfunctionaris u hierbij (kosteloos) ondersteunen.
Uw zorgverlener dient de formele klacht binnen 6 weken te beoordelen. Als er meer tijd nodig is (maximaal 10 weken na ontvangst van de klacht), wordt u hierover tijdig geïnformeerd. - Wanneer u niet tevreden bent met de reactie van de zorgverlener op uw klacht, is er sprake van een geschil. U kunt het geschil (binnen 1 jaar) schriftelijk indienen ter behandeling door de geschilleninstantie. De klachtenfunctionaris kan u wanneer u dat wenst (kosteloos) behulpzaam zijn bij het formuleren en indienen van het geschil bij de geschilleninstantie.
De geschilleninstantie doet uiterlijk binnen zes maanden na de voorlegging van het geschil een schriftelijke bindende uitspraak, die door de cliënt en zorgverlener moet worden opgevolgd.
De geschilleninstantie
De geschilleninstantie heeft tot taak om geschillen over gedragingen van een zorgaanbieder jegens een cliënt in het kader van de zorgverlening te beslechten.
Wanneer u niet tevreden bent met de reactie van de zorgverlener op uw klacht, is er sprake van een geschil. U kunt het geschil (binnen 1 jaar) schriftelijk indienen ter behandeling door de geschilleninstantie. De klachtenfunctionaris kan u wanneer u dat wenst behulpzaam zijn bij het formuleren en indienen van het geschil bij de geschilleninstantie.
De geschilleninstantie doet uiterlijk binnen zes maanden na de voorlegging van het geschil een schriftelijke bindende uitspraak, die door de cliënt en zorgverlener moet worden opgevolgd.
Zie het reglement van de geschilleninstantie op de website van De Zorgprofessional.
U kunt een geschil op twee manieren indienen:
- Per e-mail naar: geschilleninstantie@dezorgprofessional.nl
- Per post naar:
Geschilleninstantie Zorgprofessional
mr L. Arends
Velperweg 1, 6824 BZ Arnhem
of Postbus 111, 6800 AC Arnhem